CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, April 3, 2010

词穷

还记得中学时的导师曾说
“若想成功,第一步就是要学会孤独”
当时还以为
这只不过是个科学怪人的想法
如今
五年后
我渐渐明白了这我永远学不精的道理
习惯了长辈的啰嗦
习惯了姐姐的吹水
习惯了朋友的疯癫
渐渐这些习惯形成了依赖
没有他们
我的生活一塌糊涂
说句没用的
我的人生若有他们可以帮我决定也不赖
有好多话好多事
很想很想
对他们说
但很多时候因为距离而必须哑忍
不知是否吞下太多郁闷
如今张口却不知说些什么
剩下孤独的感觉
随之而来的就是难耐的空虚

--沉默久了 原来就会词穷--

3 comments:

pek.k3e 페키 said...

herm..ican feel the loneliness as i m as lonely as you~~like nobody around can be trusted,,,yet dun wanna bother our loved one~T.T

but u can always talk to me as im always standing here waiting for u to come to me <3

gobn888 said...

hehe
u can talk to mama too =)
but sometimes it is up to you to open up yourself to other..
because u cant always just stay in the past =)

Marilyn said...

haha, tat day emo and tulan nia. the things tat i swallow will not be vomited out again, keke.

Thanks for ur concerns anyway. Next time if really need to talk will find u all to 8 ^^